Van Michael & Jenny naar Indonesië!!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Simone & Kevin - WaarBenJij.nu Van Michael & Jenny naar Indonesië!!! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Simone & Kevin - WaarBenJij.nu

Van Michael & Jenny naar Indonesië!!!

Blijf op de hoogte en volg Simone & Kevin

24 Mei 2014 | Indonesië, Kuta

I'ts been a while....we zitten goed in de relaxstand, vandaar! Het laatste bericht was uit Vientiane (Laos), daarna zijn we terug gegaan naar Thailand. Na nog een paar dagen Bangkok, waar we met medewerking van familie en vrienden een grote donatie ( nogmaals dank daarvoor:))hebben kunnen doen aan Jabil, een hardwerkende Burmees, die helaas met het minimale zijn gezin moet onderhouden.

Reden voor een feestje, supersoakers uit de kast en spuiten maarrr! Happy Songkran!! (Thais nieuwjaar). Dat is een belevenis op zich. Een beetje onwennig kwamen we met onze waterpistolen het te nette hotel uit ( nog 1 keer het lebua vanwege het sushiglasincident) en werden we meteen al door een melige Thai natgespoten. Ok, de eerste spuitsessie hebben we te pakken. De bestemming was Silom, daar scheen het 1 groot waterfeest te zijn. Op weg naar Silom zijn we in de tuk tuk goed te grazen genomen. We waren er al bang voor aangezien we menig tuk tukjes hebben mogen aanschouwen, wachtend voor het stoplicht, heeeeeeel graag willen rijden maar het stoplicht wil maar niet op groen en dan komt ie, die enorme plens water met nog een witte streep kalk op je gezicht als toetje(witte kalk op je gezicht staat voor de reinheid van de buddha). Die sessie hebben we uiteraard ook gehad en het bleef niet bij 1 keer.

Toen we aankwamen op Silom had ik (Simone) het heel snel heel even gehad met het waterfestijn aangezien je van alle kanten water naar je toe krijgt, tot ijsklontjes aan toe, ik dacht heel even ' geef mij maar veilig vuurwerk in de lucht' . Ik zag er binnen 30 sec uit als een verzopen kat! Toen Kevin mij heel snel een een zijstraat in trok en zei dat het echt allemaal wel goed kwam, kwam ik tot bedaren en hebben we uiteindelijk een heerlijk waternieuwjaarsfeestje meegemaakt:))

Na alle escapades met Songkran zijn we vertrokken naar Koh Tao(schildpaddeneiland, we hebben er wel 1 gezien). We hadden het geluk dat we mochten logeren bij Bas en Marie, vrienden van Kevin. Let the dives begin! Met weer een gezonde dosis spanning ging ik (Simone uiteraard) het Thaise water in. Spanning meteen weer weg, wat is duiken toch cool!!
Na een wat rustige start wat betreft het geven van duiklessen moest Kevin aantreden en mensen ophalen bij de pier. De customers waren deze keer Michael en Jenny, Amerikaanse mensen met een grote koffer met eigen duikspullen, het kon niet missen. Vol enthousiasme sprong Kevin op de scooter, klaar om deze mensen de duiktijd van hun leven te geven.
Wanneer Kevin dan ook ' HEY SJAKIE, ZOEK JE ONS SOMS?' hoorde was hij even speechless. Michael en Jenny waren Ludo en Ellen. Fantastisch, wat een enorm leuke verrassing! We hebben 2 superweken gehad, eerst op Koh Tao en daarna nog een week Koh Samui. Daar zaten we, met dank aan Ludo en Ellen in een heel fijn resort ' The Hammock', een echte aanrader mocht je nog een keer op Koh Samui belanden.

In deze 2 weken hebben we voornamelijk nog meer vakantie gevierd, boekje lezen, kleine dutjes op de strandbedjes, heerlijk gegeten aan het strand bij Zenzibar (Koh Samui), wederom een aanrader, de meest verse vis en een top gastheer. Kortom, allemaal heel erg vervelend en vermoeiend;).
Na Michael en Jenny te hebben uitgezwaaid zijn wij weer naar Koh Tao gegaan waar we nu dus zitten. De laatste avond Koh Tao gaat as we speak in. Tassen zijn gepakt, we nemen afscheid van Bas en Marie ( thx for staying at your home:)), we nemen afscheid van Thailand, Kap kun kaaaa! Op naar Bali, Lombok, Gili, Flores en Komodo! We hebben nu al zin in het Indonesische eten, selamat makan!

• 24 Mei 2014 - 06:56

Hans & Elly:

Hi Simone & Kevin,
    Wat moet dat een verassing zijn geweest zeg. We hebben ondertussen met Michael & Jenny gesproken via
    skype en vernomen dat ze het geweldig hebben gehad daar in Thailand. Zo te zien hebben jullie dat nog steeds. Gelukkig niet Thailand, want via de media zagen we dat er een staatsgreep heeft plaatsgevonden, dus net op tijd weg!? Nu op naar Indonesie. Geniet zoveel mogelijk van deze prachtige periode en pas goed op elkaar. We blijven jullie volgen voorzover dat mogelijk is. Groeten van ons in Bonaire, Selamat Makan!

• 24 Mei 2014 - 22:01

Esther Salomons:

Hai allebei

Tjonge jonge wat een jaloersmakende berichten toch weer! Zo te horen gaat het uitstekend met jullie? Al een keer heimwee gehad? Kevin heeft dus weer wat centjes binnen gesleept. Geen straf zo'n duikklus waarschijnlijk. Leuk om weer zo'n uitgebreide update te lezen. Tot horens, kus Esther

• 07 Juni 2014 - 19:32

Bert En Marianne:

Hoi daar Kevin en Simone,
    We hebben weer genoten van jullie gezamenlijk geschreven reisverslag. Wat een bijzondere ontmoeting met Jenny en Michael. Het zal lang huigen die periode met pa en ma op het eiland. Hoezo de namen ; Jenny en Michael ???? Had het ook bijvoorbeeld Henk en Ingrid kunnen zijn? Thailand hebben julie al een tijdje achter je liggen en toen julie met de "avondklok" vertrokken waren wij er niet rouwig om gelet op dat moment politiek onrustig land. Je weet maar nooit hoe het zich ontwikkelt.
    Nu Indonesie met al z'n eilanden. Schitterende omgeving zo te zien van de foto's die al van ontvingen. Lekker weertje (meneertje) is het daar natuurlijk ook. Trouwens hier in Nederland staan de Pinksterdagen voor de deur en als we de weervoorspellers mogen geloven worden deze dagen tropisch warm. Dat worden natuurlijk weer files naar overvolle stranden aan de kust. Gisteren (6 juni) was het 70 jaar geleden dat het D-day aan de stranden in Normandië. Een herdenking daar waar Alex en Max ( wie kent ze niet) ook bij aanwezig waren. Zo te zien hadden het truly gezellig met Barack O. Oeral en Pinkpop staan weer voor de deur en bij Pinkpop geven de Stones een stukje muziek weg. Nederland heeft ook een nieuwe Ombudsman al geen dit niet van een leien dakje. Er werden "oude koeien uit de sloot gehaald" ten gevolge van in het verleden gemaakte opmerkingen over Marokkanen. De nieuwe man (Guido van Woerkom) is de voormalige ANWB directeur. En dan kleurt Nederland zo langzamer hand : Oranje. Vlaggetjes, oranje AH-hamsters, verentooien en noem maar op.
    Wel gezellig maar of "onze jongens" met oom Louis voorop daar in Brazilië potten kunnen breken is nog maar de vraag. Natuurlijk hebben we weer 13 miljoen coaches, analytisie en van voetbal verstand hebbende mannen en vrouwen.
    Trouwens de WK hockey in Den Haag gaan voor de dames en heren voorspoedig. Halve finale wedstrijden worden door beide elftallen wel gespeeld. De heren hebben gisteren van Duitsland met 1-0 gewonnen ! (Heerlijk).
    Zo dit lijkt een geschreven Studio Sport uitzending en daar stop ik nu mee. Jullie zijn weer van alle dingen op de hoogte en wij kijken al weer uit naar jullie volgend reisverslag.
    Geniet van alle mooie dingen en liefs van ons.
    Marianne en Bert.

• 25 Juni 2014 - 00:58

Herma (Justin):

Lieve Simone,

Wat ontzettend leuk om te zien en te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. Uiteraard missen we je hier wel (Justin ook nog steeds).
    Mooie foto's hebben jullie gemaakt zeg. Het idee dat jullie nog ruim een half jaar hiervan kunnen genieten. Ik blijf jullie verhalen lezen en je ziet er trouwens geweldig uit.

Dikke kus van ons.
    Herma, Naomi en natuurlijk Justin.