Aloha, Aloha, Aloha - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Simone & Kevin - WaarBenJij.nu Aloha, Aloha, Aloha - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Simone & Kevin - WaarBenJij.nu

Aloha, Aloha, Aloha

Blijf op de hoogte en volg Simone & Kevin

09 December 2014 | Verenigde Staten, Waikīkī

Dan zijn we nu toch echt aangekomen bij ons laatste reisverslag...:((. Time flies when you’re having fun!

Vanuit Darwin zijn we richting de oostkust gereden, we halen er een aantal hoogtepunten uit.

Een bezoekje aan Fraser Island en de Whales is daar er een van. ’s Ochtends vroeg werden we opgehaald met een busje om vervolgens naar de haven te gaan. Daar wachtte een Hi speed Catemaran op ons waar we allereerst een lekker ontbijtje kregen. Normaal gesproken garanderen ze het spotten van de whales maar het whalesseizoen was bijna ten einde dus mochten we ze vandaag niet zien dan kregen we een free ticket voor een volgend bezoek. Tja, hoe netjes ook, dat wilden we natuurlijk niet, we moesten ze vandaag zien, ook al was het er maar eentje.

Er was geen tactiek om ze snel te kunnen spotten, iedereen moest gewoon meekijken en gillen als je er een dacht te zien. Na inmiddels al een uur op de uitkijk te hebben gestaan en 1 vals alarm verder zag ik (Simone) in de verte iets in het water plonsen, JA! De kapitein scheurde er meteen naar toe en toen we dichterbij kwamen nam hij snel gas terug om de dieren niet te storen.

Daar waren ze, een moeder met haar baby, WAUW, wat een inmense beesten! We hadden geluk want het was speeltijd en het kleintje gooide zichzelf in de lucht en de moeder sloeg haar vinnen op het water. Uiteindelijk hebben we er 5 gezien, een hele goeie score! Onze dag kon nu al niet meer stuk.

We werden afgezet op Fraser Island, een eiland dat volledig uit zand bestaat. We kwamen aan bij de Sand bar waar we gingen lunchen. Kevin bestelde bij de bar en werd op zijn schouder getikt door Brett, een jongen die Kevin duikles had lesgegeven op Koh Tao, heel toevallig. Brett werkt in de keuken als kok en had wel even tijd om ons in sneltreinvaart het eiland te laten zien in zijn 4 wheel drive, met een gewone auto kom je nl. geen centimeter verder met al dat zand.

Het was een bumpy ride met als toetje Lake Mc Kenzie, super helder zoet water, heel erg mooi. Op een afstandje zat een dingo ons aan te loeren, check, ook weer gezien. Dit was weer zo’n dag met een gouden randje!
We hebben ook het plaatsje Byron Bay bezocht, dit vonden we allebei een superleuk relaxed plaatsje, veel jonge mensen, ook wel eens leuk na (uiteraard met alle respect;)) 101 kletspraatjes met de ‘grey nomads’. Het is daar een groot surfersparadise, mooie stranden, leuke winkeltjes en eettentjes.

Ook Nimbin is een dorpje dat je gezien moet hebben, je bent er zo doorheen want het bestaat maar uit 1 straat. Bij Nimbin moet je denken aan een ouderwets hippiedorp, de inwoners zitten lekker aan de jointjes en de sfeer is er heeeuul chilll. Een kleurrijk dorpje met....drop!! Muntdrop en salmiakballen, lekkerrrrrr!!!!!

Oh ja, schiet me nu weer te binnen, voordat we bij Fraser Island waren zijn we in Eungela national park geweest waar we de platypus hebben gespot oftewel het vogelbekdier. Het bijzondere aan dit diertje is dat het een zoogdier is dat eieren legt en naar wat wij weten kun je de platypus ook alleen maar spotten in Australie.

Langzamerhand rijden we verder naar beneden, we brengen een bezoekje aan New Castle waar we het heerlijk vinden om weer wat historische gebouwen te zien. We blijven 3 dagen in Stockton wat aan de andere kant van het water ligt.

Onze laatste dagen met Bennie zijn aangebroken en die beleven we in de Blue Mountains. We rijden naar het plaatsje Katoomba waar we voor de laatste keer een camping zoeken. We maken daar een hele mooie wandeling tussen de bergen, wauw, hier hadden we nog veel langer willen doorbrengen maar onze tijd met Bennie is op.

Op naar Sydney, daar krijgt Bennie nog een goeie poetsbeurt en dan overhandigen we hem aan de nieuwe eigenaar, met pijn in ons hart want we hebben echt een TOPtijd met em gehad (het was tijd om hem te laten gaan want we gingen al met Bennie ‘praten’;)).

En toen waren we in SYDNEY, wat een coole stad is dat!!! We waren op en top toerist want we zaten in een echte ‘hop on hop of’ bus en dat is een serieuze aanrader. Je rijdt door de leukste buurten en je krijgt via een koptelefoon informatie over de stad.

Mijn allereerste balletvoorstelling heb ik mogen aanschouwen in misschien wel de mooiste locatie ter wereld, the Opera House, supergaaf!!!!
Uiteraard zijn we ook naar het beroemde Bondi beach gegaan waar kinderen i.p.v. gymles, surfles krijgen. Voordat we uiteindelijk naar het vliegveld vertrekken hebben we nog even lekker baantjes getrokken pal naast de Harbour bridge in 1 van de mooiste public pools ter wereld.
G’day Australia, Kia Ora New Zealand!!!!!!

Na een prima vlucht zijn we aangekomen op het vliegveld van Christchurch, hier een aantal uren brak in ‘de lounge’ te hebben geslapen op de grond kunnen we ons nieuwe huisje ophalen, een Toyota Tarago. Dit wordt wel even afzien na de luxe van Bennie maar deze auto kost dan ook geen drol.

Nog een beetje duf rijden we door het centrum van Christchurch en zien we dat het geen centrum meer heeft aangezien de aardbeving in 2011 alles verwoest heeft. We worden er gewoon een beetje verdrietig van.....

We besluiten om naar Akaroa te rijden en worden meteen opgevrolijkt door de prachtige natuur om ons heen, groene bergen, besneeuwde bergtoppen en als klap op de vuurpijl is onze campingplaats op de rand van een vulkaan. Het uitzicht is overweldigend!

De volgende dag brengen we een bezoek aan lake Tekapo, een prachtig helder alpinemeer. We stappen in de hete baden van Tekapo hotspring om er als een gerimpeld omaatje weer uit te komen.

We scheuren richting Queenstown om vanuit hier de wereldberoemde Milford Sounds te bezoeken en wereldberoemd zijn ze om een reden. Ondanks dat het weer behoorlijk tegenzit, zo erg dat de toegangsweg zal worden afgesloten i.v.m. hevige sneeuwval, komen hierdoor de mooiste watervallen overal om ons heen van de bergen af. Met 5 minuten speling voor de afsluiting zijn we net optijd ‘binnen’.

De boottocht begint een beetje spooky met laaghangende bewolking en hier en daar nog wat regen maar dan komt het zonnetje echt door. Niet alleen het zonnetje komt door maar ook een groep dolfijnen besluit ons te verblijden met een bezoek!! Door een onverwachte douche van een waterval vluchten we de boot weer in, zeiknat maar wel voldaan.
Zo kunnen we voorlopig nog wel even doorgaan, wijnproeven in Marlborough, het Abel Tasman park, zeehonden kolonies bekijken en besnuffelen in Half Moon Bay, de ferry pakken naar het noordereiland, biertjes drinken in de hopgarden (oude werk van Moberg) na een bezoek aan het Te Papa Tongarewa Museum, Art deco snuiven in Napier, nog een keer wijnproeven met feestavond bij Clearview Estate, zwavel kokken in Rotorua en Haka’s kijken bij de Maori’s.

Maar wij zijn inmiddels wel een beetje klaar met al dat getyp en wetende dat we volgende week weer in het koude kikkerlandje zitten houden we het voor gezien.

We zijn nu nog even aan het aflakken Op Fiji en Hawaii en mocht je toch nog een uitgebreider verslag willen, geef ons gerust een belletje over een week of wat.

Voor nu zeggen we Bula, Aloha, Mahalo,Kia Ora, G’day mate, Sawadee Kap/Kha, Sa Bai dee, Khawp jai lai lai, Prima Kassi, See ya, Piemols, laterrrrrr!!!

We hopen dat jullie een beetje hebben kunnen meegenieten van onze DREAMTRIP!!

Veel liefs,

Kevin en Simone
Ps. Internet is dramatisch hier op Hawaii, foto’s komen later.

• 09 December 2014 - 16:40

Marianne Eikelboom:

Hoi Simone en Kevin,
    Wat weer een geweldig leuk verslag. Elke keer weer heel leuk om te lezen.
    Ook al is het nu de laatste.
    Het mooie is dat we binnenkort jullie verhalen " live" horen.
    We wensen jullie nog een aantal fijne dagen daar in het verre en tot heel snel.
    Groetjes en liefs, Marianne

• 10 December 2014 - 20:06

Arne:

haha lekkere reactie hierboven, ik wil ook weer scheren met jullie haha!
    Mooi dat jullie weer bijna terug zijn jongens! Geniet er nog even van!
    Xx

• 14 December 2014 - 19:18

Hillie:

Hey lieve mensen,

Super wat jullie allemaal hebben meegemaakt en gezien, wat een mooie verhalen! We zijn heel benieuwd naar de foto's!

• 15 December 2014 - 22:58

Wil:

hallo Simone en Kevin,
    Het laatste verslag gelezen en genoten van deze verhalen over zd australie en nw zeeland.Zo herkenbaar allemaal ,de geur van de zwavel(baden ) zit nog in mijn neus als ik er aan denk ,mildred sound,het mooiste grootste museum waar iedereen gratis naar binnen mag gaan. en dan niet te vergeten de wijnproeverij (malboroughe witte wijn ) ,gelukkig zijn deze af en toe ook in Nederland te koop (niet al te duur))
    de herinneringen blijven gelukkig ,alles blijft staan op je netvlies ,foto's kun je delen met anderen , heel bijzonder dat je dit samen hebt kunnen beleven !
    een goede vlucht naar huis !
    lieve groeten van ons